Deklaracja dostępności
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej jednostki.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia
Wnioski do wypełnienia o zapewnienie dostępności są do pobrania tutaj.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Gizela Janiszewska — mailowo sekretariat@medyk.gliwice.pl lub telefonicznie (32) 231 22 55.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Nazwa organu odwoławczego: Dyrektor Jednostki - Ewa Bijańska
Adres organu odwoławczego: ul. Chudoby 10, 44-100 Gliwice
Adres e-mail organu odwoławczego: sekretariat@medyk.gliwice.pl
Telefon organu odwoławczego: (32) 231 22 55
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Brak
Dostępność architektoniczna
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach mieści się w następującej lokalizacji: Gliwice ul. Stanisława Chudoby 10 - siedziba główna, w której znajduje się Sekretariat (pok. 118).
Do budynku prowadzą 3 wejścia: główne od Alei Przyjaźni, boczne od ul. Stanisława Chudoby 10 przeznaczone głównie dla działalności administracyjnej Centrum oraz wejście od strony podwórka. Wejście główne nie jest zaopatrzone w głośniki naprowadzające dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące. Do budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Portiernia znajduje się po stronie wejścia głównego przez drzwi wejściowe nie może przejechać osoba na wózku. Dostosowanie dla osób niepełnosprawnych posiada jedynie wejście do budynku od strony podwórka na poziomie przyziemia i jest możliwość wjazdu dla osób na wózkach. W przypadku pojawienia się w Centrum osoby niepełnosprawnej, zwykle otrzymuje ona asystę ochrony. Istnieje również możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego po ustaleniu telefoniczny. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontraktowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
W sekretariacie Centrum oraz portierni można skorzystać z pomocy pracowników.
W okolicy budynku Centrum wyznaczone są miejsca dla osób niepełnosprawnych, jednakże znajdują się one poza terenem należącym do szkoły i są administrowane przez Miasto Gliwice oraz wspólnotę mieszkaniową.
W związku z działaniami podejmowanymi na terenie kraju celem przeciwdziałania rozprzestrzeniania się wirusa SARS-Cov-2 oraz w trosce o zdrowie mieszkańców zawiadamia się o tymczasowym ograniczeniu dostępności Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach dla klientów.
Siedziba główna: ul. Chudoby 10, 44-100 Gliwice.
Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art.18 ust.1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
2. wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo;
3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić
w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej
sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargi. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks ostępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).Zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej, zwanym dalej
,,wnioskiem o zapewnienie dostępności” (wzór – Załącznik nr 1).
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie
architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym, - wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach
opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione , podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej można:
• złożyć osobiście w sekretariacie Centrum
• wysłać pocztą na adres: ul. Chudoby 10, 44-100 Gliwice
• wysłać drogą elektroniczną na adres: sekretariat@medyk.gliwice.pl
W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami.
Świadczenie usług tłumacza migowego
Ogólny opis
- Informacja w sprawie realizacji uprawnień wynikających z ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się:
Z dniem 1 grudnia 2022 r. weszła w życie jednolity tekst ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2023 r. poz.20 ). Daje ona osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (dalej: osoby uprawnione) prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach
- Osoba uprawniona zgłasza chęć skorzystania z usługi:
- tłumacza polskiego języka migowego (PJM)
- systemu językowo-migowego (SJM)
- sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN)
Wymagane dokumenty
Nie ma prawnie obowiązującego wzoru. Możliwość wykorzystania wzoru z załącznika.
Sposób dostarczania dokumentów
Osoby uprawnione, które zamierzają skorzystać z usługi tłumacza winny, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą (z wyłączeniem sytuacji nagłych) złożyć w Sekretariacie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach
(ul. Chudoby10, 44-100 Gliwice) Formularz Zgłoszenia Sprawy lub przesłać go za pośrednictwem: poczty elektronicznej: sekretariat@medyk.gliwice.pl
Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach
ul. Chudoby 10,
44-100 Gliwice
Sekretariat -parter, pokój 116
Opłaty
Usługa jest bezpłatna dla osoby niepełnosprawnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.)
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się ( tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 20 ).
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.).
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
KOORDYNATOR D.S. DOSTĘPNOŚCIGizela Janiszewska
tel. 32 231 22 55
email: g.janiszewska@medykgliwice.onmicrosoft.com
lub:sekretariat@medyk.gliwice.pl