Dostęp do informacji publicznej

PROCEDURA UDOSTĘPNIANIA INFORMACJI PUBLICZNEJ

w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego

w Gliwicach.

 

Procedurę dostępu do informacji publicznej reguluje ustawa z dnia 6 września 2001 roku o dostępnie do informacji publicznej ( Dz.U. z 2016r.,poz.1764 ). Ustawa precyzuje konstytucyjny zapis art.61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych.

Celem procedury jest zwiększenie dostępu do informacji publicznej wytworzonej w Centrum oraz polepszenie obsługi interesantów w tym zakresie oraz udostępnianie mieszkańcom informacji publicznych wytworzonych w Centrum, a dotyczących wykonywania zadań o charakterze publicznym lub majątku publicznego.

 §1 Postępowanie wstępne.

  1. Każda informacja, o sprawach publicznych, dotycząca wykonywania zadań o charakterze publicznym lub majątku publicznego wytworzona w szkole podlega zamieszczeniu w BIP. Ocena, czy wytworzona informacja ma charakter informacji publicznej należy do dyrektora.
  1. Udostępnianiu podlegają informacje publiczne określone w art. 6 ustawy o dostępnie do informacji publicznej oraz informacje publiczne wynikające z innych ustaw.
  1. Informacja publiczna w postaci dokumentu elektronicznego jest przekazana do centrum informacji celem zamieszczenia w BIP, ze wskazaniem osoby wytwarzającej informacje publiczna i osoby odpowiadającej za treść informacji, oznaczeniu czasu jej udostępnienia.
  1. Upoważniony pracownik Centrum wprowadza przekazaną informację do BIP niezwłocznie, nie później niż w ciągu 2 dni od przekazania przez dyrektora lub samodzielnego pracownika.
  1. Informacje publiczne podawane w Biuletynie Informacji Publicznej nie podlegają udostępnianiu na wniosek.

 

 §2 Udostępnienie informacji publicznej nieudostępnionej w BIP.

  1. Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, bez konieczności wykazania jakiegoś interesu prawnego lub faktycznego.
  1. Informacje publiczne będące w posiadaniu szkoły nieudostępnione w BIP udzielane są na pisemny wniosek. Formularz wniosku o udostępnienie informacji publicznej nie jest drukiem obligatoryjnym, ma charakter pomocniczego wzoru.
  1. Wnioskodawca składa wniosek o udostępnienie informacji publicznej w sekretariacie Centrum. Wniosek musi zawierać imię i nazwisko lub nazwę instytucji,   adres, określenie rodzaju informacji. Sekretariat rejestruje wniosek i przekazuje go  dyrektorowi. Wypełnienie danych osobowych we wniosku nie jest konieczne, jednakże w niektórych przypadkach może być niezbędna dla ostatecznego załatwienia wniosku poprzez wydanie decyzji administracyjnej.
  1. Dyrektor dokonuje oceny złożonego wniosku, czy rodzaj żądanej informacji jest informacją publiczną żądanej informacji jest informacją publiczną, jeżeli tak, wskazuje osobę odpowiedzialną za przygotowanie informacji na piśmie, poprzez stosowną dekretację na wniosku. Dekretacja zawiera datę i podpis dyrektora. Pracownik wskazany przez dyrektora przygotowuje informację niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku.
  1. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w wyżej podanym terminie należy powiadomić o tym zainteresowanego i poinformować o powodach opóźnienia oraz o terminie, w którym udostępni się informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
  1. Jeżeli dyrektor uzna, że żądana informacja nie jest informacją publiczną dokonuje stosownej dekretacji, wskazuje osobę odpowiedzialną za przygotowanie informacji, że wnioskowana informacja nie ma charakteru informacji publicznej. Oryginał informacji wysyłany jest listem zwykłym na adres wnioskodawcy, drugi egzemplarz pozostaje w szkole.
  1. Przygotowany projekt informacji jest parafowany przez pracownika, który ją sporządził i przekazywany do podpisu do dyrektora. Informacja przygotowywana jest w 2 egzemplarzach. Po akceptacji przygotowanego projektu informacji i jego podpisaniu przez dyrektora informacja jest wysyłana do wnioskodawcy przez osobę wytwarzającą informację listem zwykłym. Kopia informacji zawierająca parafkę osoby wytwarzającej jest archiwizowana.
  2. Jeżeli dyrektor uzna, że przygotowany projekt pisma wymaga poprawy zwraca go do pracownika wytwarzającego informację w celu dokonania stosownych korekt. Po poprawieniu projekt ponownie jest przedstawiany dyrektorowi do podpisu. W sytuacji, kiedy wnioskodawca ustnie zwraca się o udostępnienie informacji publicznej pracownik wytwarzający informację dokonuje oceny, czy informacja, o której udostępnienie występuje zainteresowany jest informacją publiczną w oparciu o ustawę o dostępie do informacji publicznej. Jeżeli nie ma żadnych wątpliwości, co do charakteru informacji udziela informacji ustnej. Jeżeli pracownik ma wątpliwości, co do charakteru informacji konsultuje wniosek z dyrektorem. W sytuacji, kiedy wątpliwości zostały wyjaśnione udziela informacji ustnie.

 

§3  Dostęp do dokumentów z wykonywania zadań publicznych

  1. Dostęp do dokumentów z wykonania zadań publicznych następuje na pisemny wniosek.
  1. Wnioskodawca składa wniosek o udostępnienie dokumentów zawierających informację publiczną w sekretariacie Centrum. Musi on zawierać imię i nazwisko lub nazwę instytucji, adres, określenie rodzaju dokumentów. Sekretarka rejestruje wniosek i przekazuje go dyrektorowi.
  1. Dyrektor dokonuje oceny złożonego wniosku, czy rodzaj żądanych dokumentów nie podlega ujawnieniu na podstawie innych ustaw. Jeśli nie, to wskazuje osobę odpowiedzialną za udostępnienie dokumentów stanowiących informację publiczną poprzez stosowną dekretację na wniosku. Dekretacja zawiera datę i podpis dyrektora.
  1. Po akceptacji wyznaczony pracownik udostępnia dokumenty do przeglądania i ewentualnego kopiowania w obecności wskazanego przez dyrektora pracownika.
  1. Wskazany pracownik kontaktuje się telefonicznie lub listownie z wnioskodawcą w celu poinformowania o udostępnieniu żądanych dokumentów w oznaczonym dniu.
  1. Na żądanie wnioskodawcy pracownik uwierzytelnia sporządzone przez wnioskodawcę odpisy z akt sprawy lub wydaje z akt sprawy uwierzytelnione odpisy dokumentów po 1 egzemplarzu.
  1. Jeżeli dyrektor uzna, że żądane dokumenty nie stanowią informacji publicznej, to wskazany przez niego pracownik przygotowuje projekt postanowienia o odmowie wglądu w akta sprawy lub sporządzenia notatek. Projekt postanowienia akceptowany jest przez dyrektora.
  1. Jeżeli dyrektor uzna, że przygotowany projekt postanowienie wymaga poprawy wraca go do pracownika w celu dokonania stosownych korekt. Po poprawieniu projekt ponownie jest przedstawiany dyrektorowi do podpisu.
  1. Po akceptacji przygotowanego projektu postanowienia i jego podpisaniu przez dyrektora postanowienie jest wysyłane do wnioskodawcy przez pracownika przygotowującego postanowienie listem zwykłym. Kopia postanowienia zawierająca parafkę osoby przygotowującej postanowienie jest archiwizowana. Wnioskodawca zostaje poinformowany o przysługującym mu prawie złożenia zażalenia na wydane postanowienie zgodnie z KPA.
  1. Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, jednak jeżeli podmiot obowiązany do udostępniania ma podnieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępniania lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, wnioskodawca ponosi te koszty.

 

§4  Odmowa udostępnienia informacji publicznej

  1. Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej zgodnie z art. 16 ustawy o dostępie do informacji publicznej, ze względu na wyłączenie jej jawności wynikające z innych ustaw.
  1. Decyzja zawiera: oznaczenie organu, datę wydania, oznaczenie strony, powołanie podstawy prawnej, rozstrzygnięcie, uzasadnienie prawne i pouczenie czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie, podpis dyrektora. Decyzję sporządza się w 2 egzemplarzach. Jeden wysyłany jest do wnioskodawcy listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru a drugi jest archiwizowany.
  1. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności, oraz tajemnicą inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu rejonowego o udostępnienie takiej informacji.
  1. Umorzenie postępowania o udostępnienie informacji publicznej następuje w przypadku określonym art. 14 ust.2 ustawy o dostępie do informacji publicznej w drodze decyzji administracyjnej.

 

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Gliwicach

ul. Chudoby 10
44-100 Gliwice

tel.: +48 (32) 231 22 55
tel./fax: +48 (32) 231 22 55

e-mail:
stud_med_gliwice@op.pl

NIP: 6312650395
REGON: 243312352

Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl


Logo głównego BIP.

Licznik odwiedzin

Odwiedzana: 98

Powrót na początek strony